پیشگیری و کنترل خودکشی با محوریت مدیریت مورد و بومی سازی علل

سومین روز کارگاه تربیت مدرسان حرفه ای با موضوع پیشگیری و کنترل خودکشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در سومین روز کارگاه تربیت مدرسان حرفه ای برنامه پیشگیری، کنترل و کاهش خودکشی رزاقی رئیس کارگروه علمی عملیاتی پیشگیری و کنترل خودکشی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: خودکشی موضوعی بسیار پیچیده است که باید بومی سازی شود چرا که یک الگو در یک جامعه آماری ممکن است موثر باشد و در جامعه آماری دیگر خیر پس نمی‌توان الگوی درمانی ثابتی برای خودکشی پیاده کرد.

رزاقی در ادامه گفت: پیشگیری بسیار اثر گذار می باشد البته تا زمانی که هیچ اتفاقی نیفتاده است. اهمیت سیکل بعد از اقدام اغلب نادیده گرفته میشود و به همین دلیل اقدام کننده ها وقتی با ناکامی مواجه میشوند مجددا به چرخه بازمی گردند و برای خارج شدن از آن باید آگاهی، آموزش، آسیب شناسی و پیگیری کرد.
رزاقی بر آگاهی خانواده ها، آموزش، پیشگیری، بومی سازی و پیگیری تاکید کرد و گفت با ایجاد کارگروه ها ریل گزاری میکنیم برای اینکه بتوانیم مسیر را تسهیل کنیم و جهت پیشگیری و کنترل خودکشی موثر واقع شویم‌.

در ادامه این جلسه معصومه توکلی مدیرکل  مشاوره و امورروان شناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: روانشناسان و مشاوران همکار در برنامه بازوان اجرایی هستند و حضور مدیران ومعاونین کشوری و استانی در این جلسات نشان‌دهنده ارزشمندی و ارزش گذاری  بر این موضوع است.
 توکلی افزود یک بانک اطلاعاتی از شرکت کنندگان در این دوره تهیه می‌شود و در اختیار کار گروه قرار می‌گیرد که بتوانند استفاده کنند و اولین تعهدی که برای آنها ایجاد می شود این است که بتوانند کسانی که علاقمند هستند، با هماهنگی بهزیستی و در سطح بهزیستی استانها، درقالب مجموعه‌ای  انتخاب شده را آموزش دهند.

محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز با ابراز امیدواری برای تداوم این دوره ها گفت: هدف از این کارگاه این  است که با تربیت افراد آموزش دیده تغییرات ارزنده تری را در تمامی سطوح پیشگیری کنترل آموزش درمان و پیگیری ارائه دهیم و بر این اصول بیش از پیش مصمم هستیم.

کد خبر 115704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد